زنی که شوهرش دست او را به دلیل حب علی علیه السلام قطع کرد ...(قسمت آخر)
 

آن زن پرهیزگار پلاسی پوشید و با دعا و مناجات آن شب را به صبح رساند و در مناجات خویش می گفت : ای قادر متعال به حق ذات بی زوال خود مرا نزد شوهرم شرمنده مگردان وتو را سوگند می دهم به حق مولایم امیر المونین علی علیه السلام دستی را که در راه محبت علی ع قطع شده است  به من بازگردان و مرا نزد شوهرم سرافراز کن . .انت محی العظام وهی رمیم :تو قادری استخوان های پوسیده را زنده کنی .آنگاه چنان بگریست که از هوش برفت چون به هوش اومد دست خود را سالم دید فریادی کشید و به سجده شکر افتاد .

صاحب کاروانسرای که سرپرست او بود چون بانک بلند اورا بشنید داخل حجره شد دید دختر به سجده رفته است و دست او سالم است شگفت زده شد قصه دختر را به تاجر گفت .محبت او به دختر چندین برابر شد  او را عقد کرد و با خود به شهر خویش برد و با سعادت و سربلندی زندگی کردند ...

روزی در خانه باهم نشسته بودند نیازمندی برای طلب نان در کوبید .کنیزان حاضر نبودند  خود ان زن برخاست تا چیزی به او بدهد .چون به صورت او دقت کرد دریافت که شوهر اول اوست  .گفت تو فلان تاجر بصری نیستی ؟ گفت بلی .چگونه مرا میشناسی ؟

گفت تو همان مرد ناصبی هستی که دست همسر خود را قطع کردی ،اورا طلاق دادی،از خانه بیرون کردی و گفتی برو علی دست تو را سالم کند ؟

عجیب است مرا نمیشناسی ؟ من همان همسر تو هستم اکنون نگاه کن امیر المومنین ع دست مرا سالم کرد و بر من عزت و مقام ثروت بخشید .

حالا بگو ببینم آن همه مال تو چه شد ؟

مرد ناصبی چون عیال خود را شناخت و دست اورا سالم دید با هر دو دست خود بر سررش زد و آه سرد از دل کشید و دست افزون بر دندان گزید و گفت : وقتی تورا از از خانه بیرون کردم  طولی نکشید در دکانم آتش افتاد و انچه داشتم طعمه حریق شد خانه و اثاثم همه به تاراج رفت و تا به امروز تهی دست مانده ام .

آن زن گفت دشمنی با امیر المومنین علی علیه السلام عاقبتش همین است ، از خدا بترس و ترک این مطلب کن .

شوهر زن دید که صحبت عیالش با آن سائل طول کشید چون بیرون امد احوال پرسید  قصه را باز گفتند آن مرد گفت الله اکبر آن سائلی که به ان گوشواره دادی من هستم 

پایان روایت .

منبع : ریاحین الشریعه ،جلد 4،ص 19



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: